Nasz dzień |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA MŁODSZA 8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej 6.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące rozwijaniu aktywności własnej dzieci, gry i zabawy stolikowe np.: rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne; 8.00 - 8.15 przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabawy integracyjne i ruchowe. 8.15-8.45 Śniadanie. Wdrażanie do samodzielności i przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia 8.45-9.00 Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia na samodzielność. Przygotowanie do zajęć. 9.00-9.30 Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w grupie programu wychowania przedszkolnego z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, edukacji matematycznej, muzycznej, kulturowo – estetycznej i zdrowotnej, zabawy ruchowe i twórcze; realizacja programów własnych i projektów edukacyjnych wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju 9.30 -11.15 Czynności samoobsługowe przed wyjściem ( nauka ubierania się, wkładanie butów itp., zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym , spacery, wycieczki - poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe na powietrzu, 11.15-11.30 Przygotowanie do obiadu. Czynności samoobsługowo-obslugowe i higieniczne w łazience. Zabawa ruchowa 11.30 –12.00 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole 12.00- 12.10 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk, załatwianie potrzeb fizjologicznych 12.10-13.45 Relaks poobiedni, zabawy z językiem angielskim, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej – wyciszenie, zabawy ruchowe w ogrodzie, spacery 13.45 - 14.00 Podwieczorek- kultura spożywania posiłków 14.00-15.30 Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, zajęcia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb rozwojowych , zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, inne zajęcia dodatkowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe - ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, samorzutna aktywność dzieci, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, pobyt na świeżym powietrzu , kontakty indywidualne z Rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.
8.00– 13.00 Realizacja Podstawy Programowej 6.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci. zajęcia opiekuńcze, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, gry i zabawy stolikowe, praca wyrównawcza z dziećmi. kontakty indywidualne, np.: rozmowy indywidualne na bliskie dzieciom tematy, 8.00 - 8.20 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Ćwiczenia poranne. 8.20 - 8.45 Śniadanie. pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia .Przygotowanie do zajęć. 8.45 - 9.00 Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczno-sanitarne; przygotowanie do zajęć. 9.00-10.00 Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w grupie programu wychowania przedszkolnego z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, przygotowanie do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej, muzycznej, kulturowo - estetycznej i zdrowotnej , 10.00–11.00 zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, spacery, wycieczki- poznawanie najbliższego otoczenia społeczno- przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące ; zabawy z językiem angielskim, realizacja programów własnych i projektów edukacyjnych wyzwalające aktywność własną dzieci w różnych sferach rozwoju, 11.00 -11.15 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na zewnątrz (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), 11.15-11.30 Zabawa ruchowa. Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w łazience. Dalszy ciąg prac dyżurnych - nauka nakrywania stołów 11.30 - 12.00- Obiad . Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole, 12.00-12.15 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk, 12.15-12.30 Relaks. Słuchanie bajek , zajęcia wyciszające, 12.30 - 13.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. 13.00-14.00 Ćwiczenia utrwalające rozwijające umiejętności i zainteresowania dzieci dostosowane do ich możliwości i potrzeb rozwojowych, ćwiczenia usprawniające i korygujące wady wymowy, zabawy dowolne według wyboru dzieci, pobyt na świeżym powietrzu, 13.45 - 14.00 Podwieczorek - kultura spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne. 14.00 – 16.30 Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, zabawy samodzielnie inspirowane przez wychowanków, ćwiczenia ogólnorozwojowe - ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, samorzutna aktywność dzieci, gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. zabawy rozwijające zainteresowania, Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, porządkowanie sali, zabawy w ogrodzie. kontakty indywidualne z Rodzicami Rozchodzenie się dzieci. |
Ta strona używa cookie m. in. w celach statystycznych. Dowiedz się więcej na ich temat i o zmianie ustawień w przeglądarce.
Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.